Pro většinu prodejců jsou Vánoce tím nejdůležitějším obdobím v roce.
Tipy v článku Vám pomohou k tomu, abyste využili vánočního potenciálu Facebooku pro prodej svých služeb a produktů.
1. Uvědomte si, že vánoční dárek je problém, který musíte zákazníkovi vyřešit Vy.
Základní marketingová poučka zní: „Najděte zákazníkův problém a nabídněte mu jeho řešení“. Vánoční dárek takový problém určitě je.
Dárky kupujeme druhým často v segmentech, kterým vůbec nerozumíme,
a výběr konkrétního dárku je problém.
Nabídněte, že dokážete tento problém vyřešit.
Udělejte například kampaň „Jak vybrat ženě kabelku jako vánoční dárek?“.
Inzerát směřuje na článek na Vašem webu, kde popisujete, jak vybrat ženě kabelku, spolu s tipy na jednotlivé kabelky z Vašeho e-shopu.
2. Zaměřte se na ty, kteří už Vás znají, a doporučte jim dárek pro jejich blízké.
Možná pro Vaše podnikání není úplně typická opakovaná objednávka.
Proto se skupinou, která už u Vás zakoupila, příliš nepracujete.
Pokud si ovšem koupili Váš produkt nebo službu, Vánoce jsou ten čas, kdy by mohli zakoupit znovu, a tentokrát ne pro sebe.
Připomeňte jim v textu doslovně jejich nákup, například slovy:
„Jste spokojeni s kuchyňským náčiním od Všedokuchyne.cz? Nemusíte být jen Vy!
Vyberte si u nás VÁNOČNÍ DÁREK pro své blízké…“
Doporučené nástroje k vytvoření kampaně:
Vlastní okruh uživatelů (Vaše data) – nahrajete na Facebook e-maily a telefony svých zákazníků.
Vlastní okruh uživatelů (remarketingový pixel) – cílení na ty, co udělali objednávku a Facebook pixel ji zachytil.
Vlastní okruh uživatelů (remarketingový pixel) – cílení na ty, kteří byli na webu.
V případě, že předchozí zmíněné okruhy uživatelů nemáte k dispozici nebo jsou málo početné.
3. Kupují většinou ženy? Zaměřte se o Vánocích i na muže. Nebo naopak.
Pokud jsou Vašimi zákazníky ženy, udělejte vánoční kampaň, kterou zacílíte na mužské přátele fanoušků. K tomu přidejte podmínku, že musí být také ženatí nebo zasnoubení.
Muž uvidí inzerát od KrasneKabelky.cz „Jak vybrat kabelku jako vánoční dárek“.
Díky zacílení na přátele fanoušků uvidí u inzerátu i zmínku, že jeho manželce se KrasneKabelky.cz líbí.
Manžel uvidí, že jeho ženě se líbí např. KrasneKabelky.cz
4. Vánoční dárek se nekupuje na Facebooku, ale na webu. Nezapomeňte pracovat s tématem Vánoc i na webu.
Uděláte inzerát, kde budete popisovat, jak je Váš produkt skvělý vánoční dárek pro manžela nebo přítele.
Potenciální zákaznice klikne a dostane se k Vám na web, kde už na ni vyskočí specifika produktu.
Je zmatená, nerozumí tomu, má strach, že nakoupí špatně, a za 5 vteřin už je pryč.
Abyste se této situaci vyhnuli, nezapomeňte na webu také pracovat s tématem dárku, uklidňovat a dále vysvětlovat, proč je tohle skvělý dárek.
5. Udělejte jednoduchou soutěž. Účastníci píší do komentáře tipy na dárky z Vašeho sortimentu.
Zadání soutěže:
SOUTĚŽ: Co byste od nás doporučili jako vánoční dárek a proč?
Napište do komentáře.
Jednoho z Vás náhodně vybereme a ten od nás dostane poukaz na 1000 Kč.
Navíc zvolíme ještě dalšího výherce, jehož volba bude pro nás nejpřesvědčivější.
Ten od nás dostane stejnou cenu.
Vhodné dárky vybírejte zde: www.soutezodmezihoraka.cz .
Možnost se zúčastnit končí 10. 12.
Po skončení soutěže můžete nabídnout slevu, jako výhru pro všechny:
„Nevyhráli jste v naší soutěži? Jako cenu útěchy pro Vás máme slevu 10 %.
Platí jen do 15. 12.“
Nebo můžete třeba zlevnit ten produkt, který byl v soutěži nejčastěji doporučován.
Zmínku o slevě také nezapomeňte napsat do komentáře k soutěžnímu příspěvku.
Tak se zvýší pravděpodobnost, že ji uvidí maximum účastníků.
Soutěž by měl doprovázet lákavý obrázek se slovy:
Soutěž
Výhra – poukaz 1000 Kč
Pozor! Formát příspěvku udělejte stejný, jako vidíte na obrázku,
tzn. fotka, kterou doprovází text.
Pokud byste ho udělali s obrázkem jako odkazem na web, tak by při sdílení nebylo vidět zadání soutěže.
Nepodceňujte vánoční potenciál Facebooku a dobře svou kampaň promyslete.
Pokud jste facebookovou kampaň ještě nevyzkoušeli, Vánoce jsou ten pravý čas.
Přeji Vám úspěšnou Vánoční kampaň.