Volba správné strategie při tvorbě kampaní a optimalizace je velmi důležitá.
Facebook nás bohužel nechával tápat, protože žádné oficiální a konkrétní informace, podle čeho zobrazuje reklamu, aby nám přinesla konverze, nebyly k dispozici.
To se ovšem nedávno změnilo.
Dřívější strategie, kterou doporučovala většina odborníků (ano, i já jsem ji používal a doporučoval), bylo vytvořit několik reklamních sad s rozdílnými a vzájemně se neprolínajícími publiky.
Tímto způsobem jsme mohli dobře porovnávat, která reklamní sady jsou ty nejefektivnější, a vypínat ty méně efektivní.
Byl to systematický proces, který nám dával hezký pocit, jak máme vše pod kontrolou.
Bohužel se ale nyní ukázalo, že pro většinu kampaní to není ideální strategie.
Jaká je tedy ta správná strategie?
Facebook odtajnil, že primárně optimalizuje na základně jedné konkrétní sady reklamy.
Menší váhu má celá kampaň s dalšími sadami reklam nebo i výkon celého inzertního účtu.
Z tohoto důvodu není vhodné příliš tříštit cílení mezi několik sad reklam, ale soustředit cílení ideálně jen v jedné sadě reklamy.
Minimální počet konverzí, aby Facebook dokázal smysluplně optimalizovat, je 15–25 konverzí za týden.
Ideálně ovšem 50–100 nebo ještě více!
Konverze nemusí být jen objednávka. Může to být i přidání zboží do košíku.
Pokud není pravděpodobné nebo se Vám prostě nedaří získat 15–25 objednávek za týden z jedné sady reklam, je vhodnější optimalizovat na přidání do košíku.
Konverze ale nemusí vůbec být událost v nákupním procesu (objednávka nebo přidání do košíku), ale může to být třeba i vyplnění formuláře a získání e-mailu.
To určíte Vy Facebooku a Facebook na základě toho hledá v zadaném publiku lidi, kteří jsou nejvíce podobní těm, kteří tu konkrétní konverzi již provedli.
Facebook ale potřebuje získat dostatek informací, aby poznal, kdo ve Vašem případně ty konverze dělá.
Díky tomu se může efektivita kampaní výrazně zlepšovat časem, jak se zvyšuje počet lidí, kteří konverzi provedli.
To vyžaduje ovšem trpělivost. Samozřejmě ale ne slepou. 🙂
Tato strategie funguje nejlépe, pokud cílíte na publika v řádu stovek tisíc nebo například na celou ČR.
Pokud cílíte na malé publikum (např. nahrané e-maily a telefony Vašich zákazníků nebo malé remarketingové publikum) a Vaším cílem je, aby maximum lidí vidělo Váš příspěvek, tak pro tento cíl se hodí spíše kampaň s cílem dosah.
Při kampani s cílem dosah Facebook zobrazuje všem lidem v daném zacílení a nijak již mezi nimi nerozlišuje.
Tato strategie platí ovšem jen v případě, že plánujete zobrazit tento inzerát jen tomu malému publiku.
Pokud od začátku plánujete kampaň, kde budete chtít cílit na větší publika, zvolte kampaň s cílem konverze.
Jak tedy já postupuji při tvorbě kampaně a její optimalizaci?
Na začátku zvolím kampaň s cílem konverze a vytvořím jen jednu reklamní sadu.
Nejdříve v této sadě zacílím na publikum, kde je nejvyšší pravděpodobnost objednávky.
To jsou například lidé, co už dříve nakoupili nebo byli na webu během posledních 30 dnů.
Ve chvíli, kdy se toto publikum vyčerpá (Facebook zobrazil reklamu lidem, kteří v době, kdy kampaň běžela, byli na Facebooku), tak do té samé reklamní sady přidám další publikum.
Opět by se mělo jednat o cílení na lidi, kteří o Vaší značce už slyšeli, a je zde tedy větší pravděpodobnost objednávky.
To mohou být například lidé, kteří byli na webu za posledních 60 dnů.
Ve chvíli, kdy se tohle publikum opět z velké míry vyčerpá nebo kampaň přestane být efektivní, přidám zase další publikum, např. podobné publikum (Lookalike) 1% vytvořené z těch, co již provedli objednávku.
Ideálně bychom tímto způsobem měli co nejdříve během 7 dnů získat těch minimálních 15–25 konverzí.
Pokud nepředpokládám hned ze začátku, že posbírám 15–25 objednávek, tak optimalizuji na přidání do košíku.
Až když jsou tato menší publika vyčerpána, tak přidám to největší a nejobecnější publikum.
To mohou být lidé z celé ČR. V této chvíli by ideálně již Facebook měl mít dostatek informací, kdo ve Vašem případě konverze provádí.
Potom např. při cílení na 4 mil. lidí dokáže přesněji identifikovat ty, komu Váš inzerát zobrazit, protože už ví, že u těchto osob je největší pravděpodobnost, že konverzi, po které toužíte, udělají.
Přeji Vám, abyste pro své inzeráty zvolili tu správnou strategii a efektivita facebookové optimalizace Vás jen příjemně překvapila!
Pavel Mezihorák
Aktualizace 27. 9.:
Facebook již nezmiňuje jako minimum 15 – 25 konverzí, ale 50!
P. S.:
V případě, že byste chtěli nechat tvorbu kampaní na mně, můžete mne kontaktovat.
Uvidíme, zda po vyhodnocení Vaší situace budu mít pocit, že se Vám mé služby vyplatí. 😉